vrijdag 19 januari 2018

De verwarde man


De verwarde man


Nee, ik mis niets,
het journaal herhaalt.
Steen voor steen vallen muren weg
de helling af.
Ik sta alleen op de bergtop
die ik zelf optrok
uit tollende aarde.
Op het pad opwaarts
trof ik niet meer dan
het pad zelf.

Genade?
Nee, ik haal adem en wolken wijken
terwijl mijn ogen
wat komt ontsluiten.
Ik repeteer
leugen na leugen, meer niet,
woord voor woord.

De dagen tellen af
en alles wordt steeds meer minder.
Reisgenoten vallen
een voor een
weg.

Antwoorden
met ontelbare vragen.
Ik blijf onhoudbaar
voor wie me vindt.
Geen overgave:
ook mijn ik zal oplossen.

In de reportage
barst het slachtoffer
uit in tranen
nadat de nazorg
iedereen bedaarde.
Ik kan dit pad
verbreden en verbeteren,
maar het pad mij niet.
Na die eenwording
leven wij verder
alleen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten