zondag 31 juli 2016

Verward sindsdien

Verward sindsdien


Ze zei geen woord (geen koud).
Noem haar lach, noem haar dag,
rustende wandelaar, loop leeg,
kaarslicht, haren twinkelen,
schaars licht van kandelaar,
noem haar lach.

Ik sprak over
tyrannosaurus rex, alauf!!
Noem haar lach, noem haar dag,
glazen op tafeltje, wijnkringen
in sterrenlicht, leegloop,
postmodernistische kiespijn
ongeveer, alauf, noem haar lach.

Ze zei geen woord (geen koud).
Hartstikke zachte communicatie,
verdomd stikstil koninkrijk,
logisch combinatiesysteem,
olalala majesteit, noem haar lach.

Ik zei geen woord, hoezee hoezo,
stilte muziek zachtjes, zingen,
noem haar Sahara Sara, desert queen flower,
want de leeuw op vrijersvoeten
kan de hele wereld aan, noem haar lach.

Antonius de proloog, Kareltje
de bushalte, de koning op de zuil,
niet meer denken,
niet meer te hoeven denken,
Wilhelmus van Nassaue
ben ik van Dietse bloed, noem haar lach,
blaaskaak krakeling, blaas de kaars uit,
zinken in... verdrinken in...

Sahara Sara alauf, de dingen,
bitte schön meine Damen und Herren,
modderschuit, los van regen.
Niets heeft meer waarde,
olalala markiezin,
melkboer, noem dat, noem haar dag.

Oliestook, geen woord (geen koud),
noem mij, noem haar...

Verward sindsdien:
ik kost niets meer.

Najaar 1967

Geen opmerkingen:

Een reactie posten