vrijdag 3 april 2015

In het kanaal

In het kanaal


Respect, op zijn minst.
Dankbaarheid mag ook.
Enig idee
wat ik voor u doe
en vooral laat,
wat ik lijdt
voor het leiden
van de poppenkast,
deze vertoning,
ik die als een kroonkurk
op deze troon hurk?

Kiezersbelang
boven alles,
succes geeft vleugels
en macht is geil,
als vriend en vijand
vrouwen beschouwen
en vertrouwen als wapen,
giftige honing.
Enig idee
hoe die last drukt,
als de varkenspers
in affaires wroet
en ik niet troostrijk
op mijn kroost lijk?

Ver ondermoraal
en bovenmodaal,
los van wetten en zeden,
onbeschaafd,
vogelvrij verslaafd.
Enig idee
hoe ontheemd en eenzaam
het voelt, hier
boven het volk en
boven de wolken
waar bekroning
het best straalt
hoog boven de mestvaalt?

Erbarmen verspeeld,
Begrip vergokt.
Mijn laatste stunt,
de vleugels vallen af.
Ook ik haat elke grens,
ook ik blijk een mens,
fietsend opgejaagd
hier op het jaagpad.
Is dit mijn beloning?
Enig idee
hoe bezwaard
ik me voel
als ik mezelf,
nu het viraal gaat,
in het kanaal praat?

3 april 2015

2 opmerkingen:

  1. Beste,
    iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is , de pers is hier opgesprongen als een verscheurend dier, dit was zonder meer beneden alle peil , ik vind dit echt niet kunnen , hij was door de pers al veroordeeld alvorens er nog maar sprake was van een proces, dit kan echt niet meer.
    je gedicht is scherp soms zalvend, knap gedicht, maar ik vraag je met aandrang de nieuwskoppen als "minister-verkrachter te veroordelen, en dat ook duidelijk te maken aan je Nederlandse vrienden
    amicale groeten
    Jan Anton Gilles

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik deel je afschuw over de 'varkenspers' die zo wellustig 'in affaires wroet' en zo de rechtstaat ondermijnt, Jan Anton Gilles. Zolang het publiek massaal deze shit koopt, zal het helaas zo blijven, in elk land. Ik koopt dit soort bladen niet, en dat zouden heel veel mensen ook moeten doen. Bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen