dinsdag 14 juli 2015

De reportage


De reportage


[TITLE]
"Slechts als je decadent geld
nodig hebt ga je het te lijf en
het, dat wil zeggen: de grond." (Take 1)

[TXT]
Je moet wel goed begrijpen
dat je de groei van de grond
niet kunt tegenhouden,
en dat het vele vlugge vlinders kost
om een vlindernetje te vullen,

maar zelfs dan is de dans van
de zeezieke zigeuners onmiskenbaar
triest te noemen,
vooral als het tegen zonsondergang
loopt en het net geregend heeft.

Hou het maar eens vol
om met laarzen vol water,
en toch vol
vertrouwen de rol van vol-
wassen slechtoffer te spelen,
en dat
urenlang,
terwijl niemand de moeite neemt
te stoppen om je mee te nemen.

Maar ondanks dat blijft
het prikkeldraad blinken en
blijft de modder spetten
tegen mijn jas
en zelfs in mijn gezicht,

terwijl ik hier
met mijn rug naar de woonwagens
en de veerpont sta,
kijkend naar
de modderpoelen
langs steeds dezelfde weg,
maar, en ik herhaal,

slechts als je decadent geld
nodig hebt ga je het te lijf en
het, dat wil zeggen: de grond
en de procedures. (Take 2)
[/TXT]

"Heb je dat?"

14 juli 2015.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten