woensdag 16 januari 2019

Engel van de straat

Engel van de straat

Engel van het ongeduld,
ontsnap aan mijn woorden
en sla de straathoek om,
je hoofddoek om,
net voorbij de groentewinkel.
Zie, het regent
zonder aankondiging
of doelstelling.

Engel van de antwoorden,
ontsnap nog voor
ik iets kan vragen,
nog voor ik bedacht dat
ik iets kón vragen.
Ze lijkt op iedereen,
beklijft niet op spiegels
en camera's.
Telkens
als ik even niet oplet
zoek ik weer.

De engel van het einde
omgord haar rugzak,
vouwt haar vleugels
en de naam die ik wil schreeuwen
komt niet verder dan de gedachte
in mij.

Engel van de straat,
geen officiële staatsengel
van alles in me,
en zij heeft mijn papieren
niet nodig.
Zij zoekt voldoende thermiek,
kringelt opwaarts en
negeert grenzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten