zondag 22 maart 2015

Huize Welterusten

Huize Welterusten

Er is te veel wijn
voor deze avond alleen.
Kan mijn stem alle woorden volgen
zonder in de stilte daartussen te storten,
als een dronkaard dralend
tussen vallen en opstaan
over de lijnen van de snelweg,
toch echt recht tussen zijn ogen,
deze avond alleen?

Wacht even,
mijn animama roept me binnen
van buiten waar ik speel.

 - mijn spelen is spelen -

En ik steek over uit de nacht
zonder op het verkeer te letten.

Deze beslissingen
kan ik mezelf veroorloven,
alipapa en zijn veertig lovers,
mijn alibi, animo,
animama.

(Ik drink haar melk nu,
dans op en neer en heen en weer
van voor naar achter van links naar rechts:
een navelstreng jojo,
terwijl deze avond alleen
over mij daalt als een hen op eieren,
hier heden in dit nauwe nest,
tussen het beste en de rest
van mijn verleden.)

 - mijn leren is leren -

Iedereen waarschuwt mij voor mezelf,
ik schuw mezelf, duw mezelf
mijn nachten door.

 - mijn dansen is dansen -

Er is nog steeds te veel wijn;
ik drink mateloos nu
hier in Huize Welterusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten