zondag 8 februari 2015

Gleichfals

Gleichfals


Dadelijk de val.
Gabriël, val, en
neem me mee
naar de hel want
deze is wel zo
on(h)eerlijk warm.

Maar o zo koud
want jij bent daar,
de ijskoningin
in mijn leven.
Immer bevries ik
met jou
zelfs daar.

Hollikidee, Holiday,
Holleeder on ice.

On ice!

Op het bevroren water
liep hij, ik zag hem gaan
en zei de mensen;
"Hij is een bedrieger!"

Hij bracht mij meer
dan liefde namelijk
de dood aan een boom
door schuld, de schuld
werd aan mij betaald
in florijnen want
rare jongens,die Romeinen
ze hadden ook een
VOC-mentaliteit.

De voorchristelijke Elflandentocht
waarbij het lam de zonden wegnam
en daardoor beter smaakte on ice.

In de mis begint het gezuip,
wijn zonder krans
maar wel verdund,
en daarna een mogelijke kroegentocht
langs slagerijen en slachthuizen
van de moraal en moreelbesef
binnen een grachtengordel
vol ongedierte, maar wel
wereldsmartberoemd in
de polder.

De zondaagsekroegenkolder
na het zingen de kerk uit,
in de kop en onderwijl het besef
het is nog steeds zo vroeg
op deze zon(daar)dag.
-------------------------------------------------------------
I.s.m. Derrel Niemeijer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten